Академічна доброчесність і репутація університету
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2023(150)09Ключові слова:
новітні виклики академічній доброчесності, репутаційний капітал бренду університету, імідж ЗВО, сприйняття студентів.Анотація
У складних умовах воєнного стану перспектива посилення репутаційного конкурентного чинника набуває принципового значення у функціонуванні вітчизняних університетів. Одним з напрямів роботи зі зміцнення іміджу є пошук значущих для споживачів освітніх послуг тем для комунікацій. Актуальним шляхом для просування бренду ЗВО є акцент на дотриманні стандартів академічної доброчесності в навчанні й дослідженні. Освітній дискурс в Україні вирізнявся загрозливими "традиційними особливостями": виявлення й адекватна реакція на порушення норм академічної доброчесності перебували поза полем пріоритетної уваги адміністрацій ЗВО, а певний відсоток суспільства вважали здобуття вищої освіти "формальною загальною вимогою". Динаміка змін споживчої перспективи щодо таких налаштувань сфокусована в цьому дослідженні. Мета статті – встановлення особливостей сприйняття споживачами освітніх послуг співвідношення між дотриманням стандартів академічної доброчесності та репутацією ЗВО. У дослідженні використано метод систематизації й узагальнення наявних теоретичних джерел та метааналітичних досліджень, присвячених питанням репутації та іміджу брендів ЗВО; задля отримання даних щодо ставлення споживачів до проблеми порушення норм академічної доброчесності у вищій освіті проведене анонімне онлайн-опитування та інтерв’ю зі студентами. У результаті дослідження з’ясовано, що респонденти здебільшого сприймають порушення норм академічної доброчесності як загрозу, що погіршує досвід навчання, нівелює справедливу конкуренцію та підважує репутацію ЗВО-порушника. Впровадження науково-дослідницьких програм і відповідних стандартів їх реалізації з широким залученням студентського загалу є надійним ґрунтом для побудови ефективних комунікативних стратегій, які можуть відчутно покращити уявлення ключових цільових аудиторії про репутацію конкретної освітньої інституції.
Посилання
Baliun, O., & Fiialka, S. (2018). Reputation Capital as the Factor of Competitive Recovery of Ukrainian Enterprises on the International Market. Printing and Publishing: сollection of scientific works, 2 (76), 76-88. https://doi.org/10.32403/0554-4866-2018-2-76-76-88
Cotton, D., Cotton, P., & Shipway, J.R. (2023). Chatting and cheating: Ensuring academic integrity in the era of ChatGPT. Innovations in Education and Teaching International. https://doi.org/10.1080/14703297.2023.2190148
Duliba, Y., Petroye, O., Pletsan, P., Havryliuk, A., Antonenko, V., & Antonova, O. (2022). Academic Integrity in Higher Educational Institutions in Times of the Covid-19 Pandemic: World Experience and Ukrainian Realities. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 14 (4Sup1), 1-17. https://doi.org/10.18662/rrem/14.4Sup1/656
Gutierrez-Villar, B., Alcaide-Pulido, P., & Carbo-nero-Ruz, M. (2022). Measuring a University's Image: Is Reputation an Influential Factor? Educational Science, 12 (1), 19, 1-13. https://doi.org/10.3390/educsci12010019
Mateus, A., Acosta, J. (2022). Reputation in Higher Education: A Systematic Review. Frontiers in Education. Vol. 7, 1-19. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.925117
Nalyvaiko, O., Zhernovnykova, O., Nalyvaiko, N., Molotok, V. (2022). Academic Integrity in the Conditions Forced Distance Learning. Open educational e-environment of modern University, 13, 89-103. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.137
Plessis du, E., & Westhuizen van der, G. (2022). Building Academic Integrity Through Online Assessment Apps. Education and New Develop-ments. 49-53. https://doi.org/10.36315/2022v2end011
Stone, А. (2022). Students Perceptions of Acade-mic Integrity: A Qualitative Study of Understan-ding, Consequences, and Impact. Journal of Academic Ethics. https://doi.org/10.1007/s10805-022-09461-5
Susnjak, T. (2022). ChatGPT: The End of Online Exam Integrity? arXiv:2212.09292v1 [cs.AI], 19, 1-21. https://doi.org/10.48550/arXiv.2212.09292
Verkhovna Rada of Ukraine. (2018). Draft Law on the Sustainable Development Strategy of Ukraine until 2030. https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64508
National Institute for Strategic Studies. (2017). The state and problems of combating plagiarism in Ukrainian education. https://niss.gov.ua/sites/default/files/2017-12/plagiat-8be00.pdf
Center of Academic Ethics and Excellence in Education "Ethos". (2023). http://e-csr.org.ua/node/228
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)