Академічна доброчесність і репутація університету

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2023(150)09

Ключові слова:

новітні виклики академічній доброчесності, репутаційний капітал бренду університету, імідж ЗВО, сприйняття студентів.

Анотація

У складних умовах воєнного стану перспек­тива посилення репутаційного конкурентного чинника набуває принципо­вого значення у функціонуванні вітчизняних університетів. Одним з напрямів роботи зі зміцнення імід­жу є пошук значущих для споживачів освіт­ніх послуг тем для комунікацій. Актуальним шляхом для просування бренду ЗВО є акцент на дотриманні стандартів академічної доб­ро­чесності в навчанні й дослідженні. Освіт­ній дискурс в Україні вирізнявся загроз­ливими "традиційними особливостя­ми": вияв­лення й адекватна реакція на пору­шення норм академічної доброчесності перебували поза полем пріоритетної уваги адміні­страцій ЗВО, а певний відсоток суспільства вважали здобуття вищої освіти "формальною загаль­ною вимогою". Динаміка змін споживчої перспективи щодо таких налаштувань сфоку­со­вана в цьому досліджен­ні. Мета статті – встановлення особливостей сприй­няття споживачами освітніх послуг спів­відношення між дотриманням стандартів академічної доброчесності та репутацією ЗВО. У дослідженні використано метод системати­зації й узагальнення наявних теоре­тичних джерел та метааналітичних дослід­жень, присвячених питанням репу­тації та іміджу брендів ЗВО; задля отриман­ня даних щодо ставлення споживачів до проблеми порушення норм академічної доброчесності у вищій освіті проведене анонімне онлайн-опитування та інтерв’ю зі студентами. У результаті дослід­ження з’ясовано, що респон­денти здебіль­шого сприймають порушення норм академіч­ної доброчесності як загрозу, що погіршує досвід навчання, нівелює справед­ливу конку­ренцію та підважує репутацію ЗВО-поруш­ника. Впровадження науково-дослід­ницьких програм і відповідних стандартів їх реалізації з широким залученням студентсь­кого загалу є надійним ґрунтом для побудови ефективних комунікативних стратегій, які можуть від­чут­но покращити уявлення ключо­вих цільових аудиторії про репутацію конкрет­ної освітньої інституції.

Біографія автора

Володимир САМЧУК, Державний торговельно-економічний університет

к. філос. н., старший викладач кафедри маркетингу

Посилання

Baliun, O., & Fiialka, S. (2018). Reputation Capital as the Factor of Competitive Recovery of Ukrainian Enterprises on the International Market. Printing and Publishing: сollection of scientific works, 2 (76), 76-88. https://doi.org/10.32403/0554-4866-2018-2-76-76-88

Cotton, D., Cotton, P., & Shipway, J.R. (2023). Chatting and cheating: Ensuring academic integrity in the era of ChatGPT. Innovations in Education and Teaching International. https://doi.org/10.1080/14703297.2023.2190148

Duliba, Y., Petroye, O., Pletsan, P., Havryliuk, A., Antonenko, V., & Antonova, O. (2022). Academic Integrity in Higher Educational Institutions in Times of the Covid-19 Pandemic: World Experience and Ukrainian Realities. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 14 (4Sup1), 1-17. https://doi.org/10.18662/rrem/14.4Sup1/656

Gutierrez-Villar, B., Alcaide-Pulido, P., & Carbo-nero-Ruz, M. (2022). Measuring a University's Image: Is Reputation an Influential Factor? Educational Science, 12 (1), 19, 1-13. https://doi.org/10.3390/educsci12010019

Mateus, A., Acosta, J. (2022). Reputation in Higher Education: A Systematic Review. Frontiers in Education. Vol. 7, 1-19. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.925117

Nalyvaiko, O., Zhernovnykova, O., Nalyvaiko, N., Molotok, V. (2022). Academic Integrity in the Conditions Forced Distance Learning. Open educational e-environment of modern University, 13, 89-103. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.137

Plessis du, E., & Westhuizen van der, G. (2022). Building Academic Integrity Through Online Assessment Apps. Education and New Develop-ments. 49-53. https://doi.org/10.36315/2022v2end011

Stone, А. (2022). Students Perceptions of Acade-mic Integrity: A Qualitative Study of Understan-ding, Consequences, and Impact. Journal of Academic Ethics. https://doi.org/10.1007/s10805-022-09461-5

Susnjak, T. (2022). ChatGPT: The End of Online Exam Integrity? arXiv:2212.09292v1 [cs.AI], 19, 1-21. https://doi.org/10.48550/arXiv.2212.09292

Verkhovna Rada of Ukraine. (2018). Draft Law on the Sustainable Development Strategy of Ukraine until 2030. https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64508

National Institute for Strategic Studies. (2017). The state and problems of combating plagiarism in Ukrainian education. https://niss.gov.ua/sites/default/files/2017-12/plagiat-8be00.pdf

Center of Academic Ethics and Excellence in Education "Ethos". (2023). http://e-csr.org.ua/node/228

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-05

Як цитувати

[1]
САМЧУК, В. 2023. Академічна доброчесність і репутація університету . Scientia fructuosa. 150, 4 (Вер 2023), 138–152. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2023(150)09.

Номер

Розділ

ВИЩА ОСВІТА